Gwarancje ubezpieczeniowe architekta
Gwarancja ubezpieczeniowa to produkt, który stwarza nowe możliwości rozwoju pracowni architektonicznych. Zwiększa ich elastyczność przy pozyskiwaniu kontraktów oraz wzmacnia wiarygodność biznesową przez zabezpieczenie prawidłowego wykonania umów i dotrzymania procedur.
Gwarancje ubezpieczeniowe kontraktowe
Rozróżnia się trzy główne rodzaje gwarancji kontraktowych:
Gwarancja zapłaty wadium
specyfika pracy architekta wiąże się z koniecznością wielokrotnego startowania w przetargach. Wykorzystując gwarancję wadialną pracownia może uczestniczyć w wielu postępowaniach przetargowych, bez konieczności wiązania środków finansowych na dłuższy czas. Zyskuje więc możliwość pozyskania większej ilości kontraktów
i w rezultacie zwiększenia obrotów pracowni.
Gwarancja należytego wykonania kontraktu
zabezpiecza ewentualne roszczenia inwestora w przypadku nieprawidłowego wykonania prac wynikających z kontraktu.
Gwarancja właściwego usunięcia wad lub usterek
(tzw. gwarancja rękojmi)
jest kierowana do wykonawców kontraktów, od których zleceniodawcy żądają zabezpieczenia, że w ramach realizowanego kontraktu wady i usterki zostaną właściwie i terminowo usunięte.
Na życzenie klienta pozyskujemy także inne rodzaje gwarancji.
Ułatwiona procedura otrzymania gwarancji w ramach przyznanego limitu:
Korzystając z kilkunastoletniego doświadczenia udało nam się stworzyć produkt uwzględniający specyfikę zawodu architekta.
Jego główną zaletą jest ułatwiona procedura pozyskania gwarancji ubezpieczeniowych w ramach przyznanego limitu. Zapewnia ona:
- skrócony wniosek o przyznanie gwarancji,
- 3 dni na przyznanie gwarancji od złożenia wniosku i wszystkich niezbędnych dokumentów,
- płatność składki wyłącznie za konkretną wystawioną gwarancję,
- stała opłata (procentowa) niezależnie od ilości branych gwarancji,
- dowolna ilość gwarancji w ramach przyznanego limitu w okresie 1 roku,
- większość procedury odbywa się przez internet,
- doradztwo i stały nadzór nad procesem specjalistów ubezpieczeniowych,
- odbiór gwarancji w oddziale Towarzystwa Ubezpieczeniowego właściwym dla miejsca prowadzonej działalności.
Symulacja opłat za wydanie gwarancji kontraktowych
Rodzaj gwarancji | Kwota gwarancji | Okres trwania gwarancji | Opłata za gwarancję |
Zapłaty wadium | 50 000,00 PLN | 45 dni | 990,00 PLN |
Należytego wykonania umowy | 100 000,00 PLN | 18 miesięcy | 2 700,00 PLN |
Należytego wykonania umowy wraz z właściwym usunięciem wad i usterek | 100 000,00 PLN (NWU) 30 000,00 PLN (UWiU) |
18 miesięcy 12 miesięcy |
3 240,00 PL |
Lista dokumentów
Dokumentacja potrzebna do złożenia wniosku o zawarcie umowy limitowej na gwarancje kontraktowe w podziale na model sprawozdawczości finansowej:
UPROSZCZONA (rozliczenie PIT) | PEŁNA |
|
|