Obowiązkowe ubezpieczenie OC biura rachunkowego

Przedsiębiorca prowadzący działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, zobligowany jest do zawarcia ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej – w skrócie OC. Z obowiązku ubezpieczenia zwolnione są te biura rachunkowe, które prowadzą tylko podatkowe księgi przychodów i rozchodów, lub tylko te które wypełniają deklaracje podatkowe, o ile nie posiadają uprawnień np. doradcy podatkowego.

Dobrowolne ubezpieczenie OC biura rachunkowego

Dobrowolne ubezpieczenie OC dla biur rachunkowych rekomendujemy przedsiębiorcom, którzy w ramach działalności biura rachunkowego wykonują czynności polegające na prowadzeniu w imieniu i na rzecz podatników, płatników i inkasentów, ksiąg podatkowych i innych ewidencji do celów podatkowych oraz udzielaniu im pomocy w tym zakresie oraz sporządzaniu, w imieniu i na rzecz podatników, płatników i inkasentów, zeznań i deklaracji podatkowych lub udzielaniu im pomocy w tym zakresie.

Ubezpieczenie ochrony prawnej biura rachunkowego

Kompleksowa ochrona prawna Biura Rachunkowego w AXA jest przez nas rekomendowane jako „ubezpieczenie obowiązkowe” dla każdego kto wykonuje czynności księgowe: samodzielnie, w spółce (jako przedsiębiorca), dla pracodawcy (w tym jako główny księgowy) oraz w biurze rachunkowym.

Ubezpieczenie majątkowe biura rachunkowego

Ubezpieczenie przeznaczone dla biur rachunkowych, które chcą zabezpieczyć wszelkiego rodzaju mienie będące w posiadaniu firmy, tj. majątek biura rachunkowego, takie jak: budynek/lokal, mienie (także pracowników), dokumenty, wyposażenie (np. meble biurowe) sprzęt elektroniczny (stacjonarny i przenośny).
Doradca
Masz pytania? Napisz lub zadzwoń: Adam Kaszubski

Jak kupić polisę w iExpert.pl

Oblicz składkę

Złóż wniosek

Opłać pierwszą składkę

Polisę otrzymasz emailem

15 października 2019
Warto wiedzieć

Prowadząc biuro rachunkowe, często wykonujesz określone czynności doradztwa podatkowego

Nie wszystkie działania na rzecz klientów objęte są ochroną z obowiązkowego ubezpieczenia OC biura rachunkowego. Zgodnie z obecnie obowiązującym rozporządzeniem Ministerstwa Finansów ubezpieczenie obowiązkowe obejmuje wyłącznie prowadzenie pełnej księgowości. Jeśli Twoje biuro zajmuje się np. sporządzaniem deklaracji podatkowych dla klientów, niezbędne będzie wykupienie OC dobrowolnego.
Kamila Pokoj
Czytaj więcej »
27 września 2019
Aktualności

Zmiany numerów kontaktowych do iExpert

Od 30 września wszyscy nasi doradcy będą do Państwa dyspozycji tylko pod numerami telefonów komórkowych. Dotychczasowe numery stacjonarne zaczynające się od cyfr: 22 100 26 .. nie będą aktywne.
Katarzyna Nowak
Czytaj więcej »
Tagi: brak