Obowiązkowe ubezpieczenie OC biura rachunkowego

Przedsiębiorca prowadzący działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, zobligowany jest do zawarcia ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej – w skrócie OC. Z obowiązku ubezpieczenia zwolnione są te biura rachunkowe, które prowadzą tylko podatkowe księgi przychodów i rozchodów, lub tylko te które wypełniają deklaracje podatkowe, o ile nie posiadają uprawnień np. doradcy podatkowego.

Dobrowolne ubezpieczenie OC biura rachunkowego

Dobrowolne ubezpieczenie OC dla biur rachunkowych rekomendujemy przedsiębiorcom, którzy w ramach działalności biura rachunkowego wykonują czynności polegające na prowadzeniu w imieniu i na rzecz podatników, płatników i inkasentów, ksiąg podatkowych i innych ewidencji do celów podatkowych oraz udzielaniu im pomocy w tym zakresie oraz sporządzaniu, w imieniu i na rzecz podatników, płatników i inkasentów, zeznań i deklaracji podatkowych lub udzielaniu im pomocy w tym zakresie.

Ubezpieczenie ochrony prawnej

Ubezpieczenie zapewnia ochronę prawną i reprezentację interesów prawnych osobom prowadzącym działalność gospodarczą, w tym zasięgnięcie informacji na jakie konkretnie wsparcie może liczyć w ramach tzw. tarcz antykryzysowych i finansowych, czy też wyjaśnianiu wszelkich problemów prawnych związanych z prowadzonym biznesem (np. kwestie sporne dotyczące prawa gospodarczego z ZUS i US, SANEPiD, PZH, UOKiK, RODO, PIP itp.). Ochrona obejmuje wszystkie dziedzina prawa i dostępna jest w dwóch wariantach.

Ubezpieczenie utraty dochodu biura rachunkowego

Ubezpieczenie utraty dochodu zapewnia osobom prowadzącym biura rachunkowe dopływ gotówki w razie wypadku lub choroby, które uniemożliwią działalność zawodową. Ubezpieczony otrzyma świadczenie miesięczne za każdy dzień zwolnienia, nawet od pierwszego dnia niezdolności do pracy. Druga, tańsza opcja przewiduje wypłatę świadczenie od 31 dnia zwolnienia. Co ważne niemożność wykonywania pracy może być czasowa lub trwała.

Ubezpieczenie majątkowe biura rachunkowego

Ubezpieczenie przeznaczone dla biur rachunkowych, które chcą zabezpieczyć wszelkiego rodzaju mienie będące w posiadaniu firmy, tj. majątek biura rachunkowego, takie jak: budynek/lokal, mienie (także pracowników), dokumenty, wyposażenie (np. meble biurowe) sprzęt elektroniczny (stacjonarny i przenośny).
Doradca
Masz pytania? Napisz lub zadzwoń: Adam Kaszubski

Jak kupić polisę w iExpert.pl

Oblicz składkę

Złóż wniosek

Opłać pierwszą składkę

Polisę otrzymasz emailem

27 maja 2020
Warto wiedzieć

Ubezpieczenie utraty dochodu, pracujący mogą odetchnąć z ulgą

Ubezpieczenie utraty dochodu w PZU to zabezpieczenie finansowe w razie choroby lub wypadku, które uniemożliwią nam wykonywanie pracy zawodowej. Skierowane nie tylko do osób prowadzących własną działalność, ale także zatrudnionych na podstawie umowy o prace lub zlecenie. Jak działa i dlaczego warto zapewnić sobie ochronę dochodu?
Katarzyna Nowak
Czytaj więcej »
20 stycznia 2020
Aktualności

iExpert po raz czwarty Strategicznym Partnerem PZU

Podczas IV Kongresu Multiagentów PZU iExpert czwarty rok z rzędu został wyróżniony prestiżowym tytułem Strategicznego Partnera PZU - Misja Sukces wypełniona.
Katarzyna Nowak
Czytaj więcej »
Tagi: brak