Obowiązkowe ubezpieczenie OC biura rachunkowego

Przedsiębiorca prowadzący działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, zobligowany jest do zawarcia ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej – w skrócie OC. Z obowiązku ubezpieczenia zwolnione są te biura rachunkowe, które prowadzą tylko podatkowe księgi przychodów i rozchodów, lub tylko te które wypełniają deklaracje podatkowe, o ile nie posiadają uprawnień np. doradcy podatkowego.

Dobrowolne ubezpieczenie OC biura rachunkowego

Dobrowolne ubezpieczenie OC dla biur rachunkowych rekomendujemy przedsiębiorcom, którzy w ramach działalności biura rachunkowego wykonują czynności polegające na prowadzeniu w imieniu i na rzecz podatników, płatników i inkasentów, ksiąg podatkowych i innych ewidencji do celów podatkowych oraz udzielaniu im pomocy w tym zakresie oraz sporządzaniu, w imieniu i na rzecz podatników, płatników i inkasentów, zeznań i deklaracji podatkowych lub udzielaniu im pomocy w tym zakresie.

Ubezpieczenie utraty dochodu biura rachunkowego

Ubezpieczenie utraty dochodu zapewnia osobom prowadzącym biura rachunkowe dopływ gotówki w razie wypadku lub choroby, które uniemożliwią działalność zawodową. Ubezpieczony otrzyma świadczenie miesięczne za każdy dzień zwolnienia, nawet od pierwszego dnia niezdolności do pracy. Druga, tańsza opcja przewiduje wypłatę świadczenie od 31 dnia zwolnienia. Co ważne niemożność wykonywania pracy może być czasowa lub trwała.

Ubezpieczenie majątkowe biura rachunkowego

Ubezpieczenie przeznaczone dla biur rachunkowych, które chcą zabezpieczyć wszelkiego rodzaju mienie będące w posiadaniu firmy, tj. majątek biura rachunkowego, takie jak: budynek/lokal, mienie (także pracowników), dokumenty, wyposażenie (np. meble biurowe) sprzęt elektroniczny (stacjonarny i przenośny).
Doradca
Masz pytania? Napisz lub zadzwoń: Adam Kaszubski

Jak kupić polisę w iExpert.pl

Oblicz składkę

Złóż wniosek

Opłać pierwszą składkę

Polisę otrzymasz emailem

16 listopada 2021
Warto wiedzieć

Określone czynności doradztwa podatkowego - czy masz właściwie dobraną polisę OC biura rachunkowego?

OC obowiązkowe nie obejmuje wszystkich działań, jakie biuro rachunkowe wykonuje na rzecz swoich klientów. Zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem Ministerstwa Finansów polisa obowiązkowa obejmuje wyłącznie prowadzenie pełnej księgowości. Jak właściwie dobrać ochronę, jeśli twoje biuro rachunkowe zajmuje się m.in. sporządzaniem deklaracji podatkowych?
Katarzyna Nowak
Czytaj więcej »
12 listopada 2021
Aktualności

Tytuł Strategicznego Partnera PZU po raz piąty dla iExpert

To już 5 rok z rzędu, gdy PZU - największy ubezpieczyciel w tej części Europy - zalicza naszą firmę do wąskiego grona swoich Strategicznych Partnerów. Od samego początku, gdy przyznawana jest ta nagroda, za każdym razem odbieramy statuetkę.
SEO
Czytaj więcej »
Tagi: brak