Biura Usług Płatniczych podlegają obowiązkowi zawarcia umowy ubezpieczenia
Biura i Instytucje Usług Płatniczych, których miesięczna wartość transakcji nie przekracza 500 tys. euro (zgodnie z obowiązującym kursem jest to 2 232 000 złotych) i które wykonują jedynie usługę przekazu pieniężnego na terytorium RP, będą podlegały obowiązkom rejestracyjnym, sprawozdawczym oraz dotyczącym zawarcia umowy ubezpieczenia lub gwarancji bankowej, a także niekaralności osób zarządzających.
Warunki świadczenia usług płatniczych oraz prawa i obowiązki uczestników obrotu:
– konieczność wniesienia kapitału założycielskiego w wysokości od 20 tys. euro do
125 tys. euro w zależności od zakresu usług;
– posiadanie funduszy własnych dostosowanych do podejmowanego ryzyka, zapewnienia ostrożnego i stabilnego zarządzania działalnością;
– posiadanie ubezpieczenia lub gwarancji bankowej zapewniającej wypłatę środków w razie niewykonania lub nienależytego wykonania transakcji, zleconych przez klientów;
– instytucja płatnicza ponosi odpowiedzialność za działania agentów i podmiotów, z którymi zawarła umowę;
– osoba zarządzająca biurem nie może być prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu;
– warunkiem jest wpis do rejestru, prowadzonego przez KNF oraz zawarcie umowy ubezpieczenia lub gwarancji bankowej zapewniającej wypłatę środków w razie niewykonania lub nienależytego wykonania transakcji (konieczne jest złożenie dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy w KNF).
Do 24.IV.2012r. każde Biuro Płatnicze musi uzyskać zezwolenie z czym wiąże się wykupienie polisy.
Wszyscy świadczący usługi BUP zobowiązani są do zawarcia umowy ubezpieczenia.