Rozporządzenie Ministerstwa Finansów, ogłoszone na klika dni przed terminem zgłaszania wniosków przez Biura Płatnicze o wpis do rejestru KNF, postawiło wielu właścicieli biur w trudnej sytuacji. Wymóg ubezpieczenia działalności, a jednocześnie brak do ostatniej chwili rozstrzygnięć, wprowadziły chaos informacyjny i dezorientację najbardziej zainteresowanych.
Trudno się dziwić, że wiele osób, pod presją czasu, podejmuje decyzję o ubezpieczeniu, bez dokładnego sprawdzenia ofert ubezpieczeń dostępnych na rynku.
Przypominamy, że rozporządzenie dopuszcza dwie formy ubezpieczenia działalności BUP.
Gwarancje ubezpieczeniową oraz standardowe ubezpieczenie OC. Osoby nie mające na co dzień styczności z ubezpieczeniami często traktują je jako jednakowe, w rzeczywistości różnice są zasadnicze. Warto przyjrzeć się im bliżej.
Aby ułatwić porównanie zamieszczamy poniżej krótkie zestawienie dokumentów wymaganych do zawarcia gwarancji ubezpieczeniowej i ubezpieczenia OC.
GWARANCJA UBEZPIECZENIOWA | UBEZPIECZENIE OC |
Zabezpieczenia | |
|
BRAK |
Formalności | |
Dokumenty rejestrowe firmy:
|
WNIOSEK O ZAWARCIE UBEZPIECZENIA |
|
|
Dokumenty finansowe:
|
|
Referencje od partnerów biznesowych |
UWAGA: zgodnie z obowiązującym prawem, każdy podmiot gospodarczy ma 7 dni na odstąpienie od zawartej umowy ubezpieczenia i gwarancji ubezpieczeniowej.