30 kwietnia 2012
Warto wiedzieć
Czym się różni ubezpieczenie OC od gwarancji ubezpieczeniowej
Ubezpieczenie OC i gwarancja ubezpieczeniowa to nie jest to samo. Warto poznać różnice, by świadomie dokonać wyboru.
Czytaj więcej »Mariusz Stelmach
20 kwietnia 2012
Warto wiedzieć
Dobre wieści dla Biur Płatniczych dotarły dziś z Ministerstwa Finansów
Jak kilkakrotnie informowaliśmy od 24 kwietnia br. wchodzi obowiązek ubezpieczenia działalności biur od odpowiedzialności cywilnej. Brak ubezpieczenia działalności będzie oznaczał odmowę wpisania biura do rejestru KNF.
Czytaj więcej »Mariusz Stelmach
5 kwietnia 2012
Warto wiedzieć
Biura Płatnicze pod nadzorem KNF
W związku z ogłoszeniem w dniu 23 września br. w Dzienniku Ustaw ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych, niektóre podmioty świadczące usługi płatnicze zostaną objęte nadzorem Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) w celu ochrony klientów korzystających z ich usług oraz kontroli działalności pod kątem zgodności z przepisami.
Czytaj więcej »Mariusz Stelmach
5 kwietnia 2012
Warto wiedzieć
Ubezpieczenie OC koniecznością dla Biur Płatniczych
Nad Biura Usług Płatniczych nadciągają czarne chmury. Tylko do 24 kwietnia br. mogą starać się o zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego KNF. Jednym z warunków jaki muszą spełnić jest wykupienie polisy. Ubezpieczenie OC to konieczność dla Biur Usług Płatniczych.
Czytaj więcej »Mariusz Stelmach
27 marca 2012
Warto wiedzieć
Milion odszkodawania zapłaci adwokat z swój błąd
Ponad milion złotych odszkodowania z własnej kieszeni musi zapłacić przedsiębiorcy adwokat za swój błąd, informuje "Rzeczpospolita" powołując się na orzeczenie Sądu Najwyższego.
W ocenie Zenona Marciniaka wiceprezesa Naczelnej Rady Adwokackiej jest to przestroga dla prawników, że jeśli podejmują się spraw ryzykownych, czy o wyższe kwoty, powinni wykupić droższą polisę ubezpieczeniową, niż obowiązkowe minimalne OC.
Czytaj więcej »Mariusz Stelmach
5 grudnia 2011
Warto wiedzieć
W jaki sposób zaksięgować polisę OC?
Aby dany koszt mógł być zaliczony do kosztów uzyskania przychodu musi on być należycie udokumentowany, jednakże dokumentem takim nie musi być faktura. Sposób dokumentowania kosztów uregulowany jest osobno dla podmiotów prowadzących pełną księgowość i tych z książką przychodów i rozchodów (PKPiR).
Czytaj więcej »Mariusz Stelmach
5 grudnia 2011
Warto wiedzieć
W jaki sposób mogę się ubezpieczyć?
Ubezpieczenie zawierasz w najprostszy i najszybszy z możliwych sposobów:
Czytaj więcej »Mariusz Stelmach